Zdrowie

Szkodliwy nadmiar ćwiczeń

Patrząc w telewizor, czy oglądając fotografie w kolorowej prasie możemy mieć wrażenie, że na świecie chodzą tylko piękne, zgrabne, bez ani grama tłuszczu dziewczyny, które doskonale wyglądają w bikini. Oczywiście jest to całkowitą brednią. Wystarczy poczytać trochę o wpadkach photoshopem grafików komputerowych. Wiele modelek otwarcie przyznaje się do tego, że nakazuje grafikowi obróbkę swoich zdjęć.

Niestety, wiele nastolatek skuszonych wizją pięknego i smukłego ciała rozpoczyna treningi na siłowni, albo co gorsza trenuje samodzielnie w domu. Treningi na siłowni są o tyle bezpieczniejsze, że instruktor czuwa nad nami i sprawdza sposób wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Ponadto oczywiście może nam dobrać odpowiedni plan treningowy. Jeśli trenujemy w domu, to może to przynieść dosyć niekorzystne dla nas rezultaty. Chodzi przede wszystkim o niewłaściwe wykonywanie poszczególnych ćwiczeń, jak i również o to, że możemy zwyczajnie przeciążyć swoje mięśnie. Młody organizm potrzebuje ruchu, ale ruchu odpowiednio stymulowanego. Ważne jest przede wszystkim:

  1. dostosowanie ćwiczeń do wieku i stanu naszego zdrowia. Czasami możemy zapomnieć o wcześniejszej kontuzji kolana, nadgarstka, urazie szyi w dzieciństwie i przez nieodpowiednie i byle jak wykonywane ćwiczenia urazy te mogą się odnowić. Możemy również nabawić się zupełnie nowych urazów. Najczęstsze są zwichnięcia, skręcenia i złamania.
  2. zastosowanie odpowiedniej diety. Ćwicząc tracimy nie tylko tłuszcze, ale i niezbędne minerały i witaminy. W związku z tym koniecznie powinniśmy na bieżąco uzupełniać ich niedobory. Najlepsza w tym względzie jest oczywiście dieta. Żadne odżywki nie zapewnią nam tego co posiłek.
  3. odżywki muszą być stosowane pod kontrolą. Dzisiaj na aukcjach w Internecie można kupić praktycznie wszystko. Każdy też może założyć tam sobie konto. Nie ważne czy ma osiem czy też trzydzieści lat. Nastolatki i młodzież muszą zdać sobie sprawę, że pod żadnym pozorem nie wolno im samodzielnie kupować odżywek stymulujących utratę wagi, tkanki tłuszczowej, czy też przyrost masy mięśniowej. Tego rodzaju rzeczy mogą bardzo zaszkodzić młodemu organizmowi o doprowadzić do jego wyniszczenia. Jeśli koniecznie chcecie zażywać odżywki to najlepiej udajcie się do specjalisty i z nim skonsultujcie wasz wybór.
  4. odpowiednia dawka ćwiczeń jest zdrowa. Jak się okazuje ponad połowa nastolatków deklaruje chęć uczęszczania na siłownię. Niestety albo spędzają tam całe dnie, albo też ich zapał jest słomiany. Niestety pierwsza ewentualność może mieć groźne skutki. Samo przetrenowanie nie jest niczym złym, jeśli ma miejsce sporadycznie. Jeśli jednak jest to stan trwający dłuży czas, to może prowadzić do wycieńczenia organizmu młodego człowieka.

Dzieci uprawiające dyscypliny sportowe są pod stałą kontrolą nie tylko trenerów, ale i lekarzy oraz dietetyków. To właśnie od nich zależy, jak nastolatek trenuje. Układają oni cały cykl treningowy i to oni dbają o jego zdrowie. Jeśli chcemy by nasze trening i miały jakikolwiek sens, to znajdźmy właściwe osoby, które nam pomogą.